ZONETERAPI ER EN BEHAGELIG, EFFEKTIV OG AFSLAPPENDE BEHANDLINGSMETODE  :-)

Fødderne er som et kort over hele kroppen, der fortæller, hvor der er en ubalance/ balance. Zoneterapi er bygget op efter den 5000 år gamle kinesiske terapiform, tilpasset nutiden.

Zoneterapi, som er tryk / massage på de forskellige organ-, muskel- og knoglerelaterede reflekszoner under fødderne, sætter skub i kroppens egne energier. Der sker en øget blodgennemstrømning i det givne område, ny energi kommer til, og affaldsstoffer skaffes bort. Kroppen forsøger at genskabe balance.

Ved din første konsultation vil jeg spørge ind til dine ubalancer, tidligere sygedomme, arbejde, kost, motion, søvn, medicin og evt. kost-tilskud.

Zoneterapi gives til mennesker i alle aldre fra baby til gammel.

Hvor mange behandlinger skal der til, afhænger af problemet, og hvor længe det har stået på. Du vil mærke reaktioner efter 1. behandling, men for at se om din ubalance ændre sig vedvarende , skal der, som basis for voksne, 3 - 4 behandlinger til med en uges interval. Spædbørn og børn er meget modtagelige for zoneterapi, derfor er behandlingen kortere.: Læs under spædbørn og børn. Reaktionerne er meget individuelle.

Mange kommer for at forebygge ubalancer samt vedligeholde en god sundhedstilstand og livskvalitet. Zoneterapi kan kombineres med øreakupunktur, akupressur , healing eller kranio sakral terapi til baby.

Zoneterapien kan ikke stå alene. Gennem positiv tænkning og tiltag kan du selv hjælpe til med at skabe balance i dine livsvilkår, omgivelser og levevis. Jeg spørger indtil nævnte, og tilbyder vejledning omkring bl.a. kost, mineraler, motion, tilpasset dine behov i forhold til dine ubalancer.

Varighed ca. 1 time

Zoneterapi kan give forskellige reaktioner inden for 1 - 3 dage :

• Velvære
  • afslappethed
  • træthed,
  • dyb søvn
  • øget tarmfunktion
  • udskillelse af sekret gennem næse og svælg
  • kortvarig ændring af lugt og udseende af urin og afføring
  • sved
  • varme-/ kuldefornemmelse
  • let hovedpine
  • tørst eller sult fornemmelse
  • kortvarig opblussen af gamle skavanker i 1- 2 dage.

Alle reaktioner er positive og fortæller , at kroppen er i gang med at genoprette balance.

Zoneterapi er godt for..

Zoneterapi

Et udpluk af de ubalancer, jeg giver zoneterapi for.

Allergier
Astma, eksem, høfeber, fødevareintolerance.

Børn
Kolik, mellemørebetændelse, mavegener, muskelspændinger.

Fordøjelsesproblemer
Colittis, diarre, dårlig ånde, forstoppelse, mave krampe, mavesår, mavesyre, oppustet mave.

Immunforsvaret
Forkølelse, influenza, generelt svækket immunforsvar, opbygning af immunforsvar efter kritisk sygdom.

Kvinder
Bækken/symfyse løsning, fertilitets problemer, PCO, igangsættelse af fødsel, smertelindring ved fødsel, overgangalderens gener, inkontinens, kvalme/graviditet, menstruations problemer, PMS.

Kredsløbsproblemer
Generelt, kolde hænder/fødder, ødemer (vand i kroppen), kramper, svimmelhed, højt/lavt blodtryk.

Luftvejsproblemer
Astma, allergier, bihule/pandehulebetændelse, hoste.

Psykiske problemer
Angst, depression, eksamens angst, humørsvingninger, koncentrationsbesvær, sorg, stress, søvnproblemer, vinter depression.

Bevæge apparatet
Akilles smerter, fibromyalgi, skulder, knæ, musearm, nakke, hovedpine/spændinger, ryglidelser, iskias smerter.

Andre lidelser
Virus i indre øre, ½ side lammelser, tinitus, urinvejsproblemer, øreproblemer, smertelindring ved sygdomme, lammelser, AdHd,
asberger, autisme, OCD, morbus chrons, hæmorider.

Man  behøver ikke at

fejle noget for at få zoneterapi. Zoneterapi er nemlig også wellness og en fin måde at forkæle sig selv på, og på den måde rette op på mange af kroppens ubalancer.

Det er bla. godt for at få ens affaldsstoffer ud af kroppen på..